مضرات پیام کوتاه:


1-شما باید برای ارسال پیام کوتاه پول بپردازید و مسلم اسن که پرداخت پول برای هیچ مصرف کننده‌ای مطلوب نیست. هر چند که در کشورها و سیستمهای مختلف پرداخت پول و بالغ آن متفاوت است.

2-رسیدن پیام کوتاه شما هیچ حساب و کتابی ندارد و ممکن است شما تصور کنید که پیامتان رسیده است اما فرد آن را دریافت نکرده باشد. زمانی که شبکه شلوغ باشد ممکن است دهها دقیقه و حتی چندین ساعت طول بکشد تا پیامها برسند.

3- با پیام کوتاه شما امکان ارسال عکس و یا فیلم را ندارید.
روزی دروغ به حقیقت گفت: مــــیل داری با هم به دریـــا برویم و شنـــا کنیم؟ حقیقــت ساده لــوح پذیرفت و گول خورد. آن دو با هم به کنار ساحل رفتند، وقتی به ساحل رسیدند حقیقت لباسهایش را در آورد. دروغ حیلــــه گـــر لباسهای او را پوشید و رفت. از آن روز همیشه حقیقت عــــریان و زشت است، اما دروغ درلبــــــاس حقیقت با ظاهری آراسته نمایان می شود

فواید پیام کوتاه


1-ارسال پیام کوتاه زمانی به درد شما می‌خورد که شما نخواهید با فرد مورد نظر مکالمه مستقیم داشه باشید. با این روش شما مجبور به شماره گرفتن برای بیان تنها چند جمله نیستید.

2- شما مانند ایمیل نوشتن مجبور به وصل شدن به شبکه اینرنت نیستید و به راحتی می‌توانید نامه‌های کوتاه را به هر تعداد از دوستانتان ارسال کنید. و جالب اینجاست که دوست شما هم برای دریافت این پیغام لزوما نباید کار خاصی انجام دهد و اینکه تنها تلفنش روشن باشد کافیست تا پیغام به او برسد و حتی اگر تلفن او خاموش هم باشد این پیغام پشت درهای بسته تلفن او می‌ماند تا بلاخره تلفن روشن شود و با پیدا شدن اولین سیگنال پیغام به فرد خواهد رسید و تا زمانی که خود فرد پیام را پاک نکند در سیم کارت وی خواهد ماند.

3-فایده دیگر این تکنولوژیی آن است که یک پیغام را همزمان به چندین نفر می‌توان فرستاد.این افراد می‌توانند در لیست دفتر تلفن شما باشند و یا اینکه مانندکاری که برای تبلیغات شرکتهای بزرگ یا بانکها انجام می‌شود به صدها هزار نفر ناشناس ارسال شوند.

تاریخچه پیام کوتاه:


اولین پیام کوتاه سال 1992 در انگلستان فرستاده شده و سپس در اروپا رواج پپیدا کرده و چند ماه طول کشید تا به امریکا رسید. حتی امرزه نیز ارسال پیام کوتاه در اروپا رواج بیشتری دارد. گرچه تحقیقات نشان داده است که در آمریکا نیز 37 درصد افرادی که تلفن همراه دارند در طول ماه دست کم یک پیام را ارسال یا دریافت کرده‌اند.

با وجود گستردگی این پدیده بد نیست بدانیم فرستادن پیام کوتاه چه راهی را طی می‌کند تا به مقصد برسد و چه اطلاعاتی را در مورد آن نمی‌دانیم:

اس ام اس مخفف سرویس پیام کوتاه به زبان انگلیسی است و متد جدیدی برای ارتباط برقرار کردن با فردی است که صاحب تلفن همراه است. حداکثر تعداد حروفی که در یک پیام کوتاه ارسالی جا دارد 160 حرف است که این نعداد در زیانهایی همچون چینی به 70 می‌رسد.

مزایای استفاده از پیام کوتاه آشنایی با تبلیغات از طریق SMS


هیچ فعالیتی در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌حاضر بدون بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از خدمات ارتباطی بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌وری نخواهد داشت. تبلیغات الکترونیکی مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین و باارزش ترین تفاوت بین دنیای امروز و دنیای دیروز است. تبلیغات از طریق SMS قادر است در کلیه زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی با روش مدرن، کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌هزینه و اثربخش وظایف مختلف خود را انجام دهد.

مرکز خدمات پیام کوتاه آنلاین اس ام اس فرصت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری را برای شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف در جهت تبلیغات تجاری و یا تداوم ارتباط با مشتریان به وجود آورده است.

امروزه اکثر مدیران، SMS را به عنوان تکنولوژی نوینی برای ارایه سرویس بهتر به مشتریان به‌کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. در نتیجه این تفکر، ارائه خدمات متنوع به مشتریان به سهولت میسر بوده و شرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با مشتریان بالفعل و بالقوه خود به سهولت ارتباط برقرار کند.

برخی از مزایای استفاده از اس ام اس عبارتند از:

دسترسی دائم:

صاحبان تلفن‌‌‌‌‌‌‌‌‌همراه، این وسیله را در اکثر اوقات شبانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز و در اکثر اماکن، همراه خود دارند. از این رو می توان بطور دائم با مخاطب در ارتباط بود.

اثر ویروسی :

پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارسالی در صورت جذاب یا اثرگذار بودن، از اثر ویروسی برخوردار خواهند شد؛ به‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که افراد آن را برای یکدیگر ارسال خواهند کرد، بدون آنکه شرکت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را متحمل شود.

تعامل دوطرفه:

با استفاده از تکنولوژی SMS امکان تعامل دوطرفه بین فرستنده و گیرنده پیام به‌‌‌‌‌‌‌‌‌وجود خواهد آمد.

ارسال فوری پیام:

بسیاری از مواقع این الزام به وجود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید که پیامی را در لحظه به اطلاع مخاطبان برساند. SMS این قابلیت را دارد و می توان از آن برای ارسال فوری پیام استفاده کرد.

سطح پوشش بالا و فراوانی رویت:

با توجه به استفاده تعداد زیادی از افراد جامعه از تلفن همراه، این تکنولوژی از سطح پوشش بالایی برخوردار است. به رغم اینکه برخی دیگر از رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی از این ویژگی برخوردارند، اما باید در مورد SMS عنوان کرد که علاوه بر دسترسی بالا، ارسال کننده پیام از تعداد افراد دریافت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده پیام اطمینان دارد. درحالی که پخش پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی در مورد تلویزیون یا رادیو اطمینان از رویت بالا را به همراه ندارد.

خوانده شدن پیام :

مردم ماهیتا علاقه دارند که پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رسیده را بخوانند. برعکس ایمیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ناخواسته را به راحتی حذف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. به تعبیری، پیام ارسالی، در اکثر مواقع خوانده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

بستر نرم‌افزاری سیستم‌ پیام کوتاه

این سیستم، یک بستر پیام‌رسانی موبایلی دوطرفه است که می‌تواند به طور خودکار برای یک یا چند گیرنده، پیام کوتاه یا نامه الکترونیکی ارسال نماید و برای ارائه انواع مختلفی از سرویس‌های پیام‌کوتاه با کمترین هزینه، کمترین زمان و بیشترین کارایی به‌کار رود. این بستر نرم‌افزاری چند کاربردی و عام منظوره است، بطوریکه افزودن کاربردها و سرویس‌های جدید با حداقل هزینه و تغییرات همراه است.


مزایای تبلیغات از طریق SMS

- تبلیغات مستقیم و بدون واسطه

- سادگی و قابل دسترس و استفاده بودن آن توسط همگان

- امکان ارتباط با افراد زیاد و هزینه کم

- اطمینان از خوانده شدن پیام به واسطه  کوتاه بودن آن

- قابلیت دریافت پیام و امکان ارسال پیام تکی و گروهی

- اطمینان خاطر از دریافت پیام توسط مخاطب

- قابلیت مشاهده وضعیت پیام و پیگیری ارسال آن

فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها

 
شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

گرچه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا ۱۶۰ کاراکتر؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵، هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر ۱۶۰ کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال ۱۹۸۵، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند.

گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد البته نه با هزینه یک پیامک !